piątek, 14 marca 2014

La sécurité sociale i zanieczyszczenie w Paryżu.

Witajcie!

Piękna pogoda rozpieszcza Paryżan no i mnie zarazem. Pierwsze pique-nique za nami, ba pierwszy grill zrobiony ! Było smacznie i przyjemnie ;-)
Swoją drogą, fajnie napić się Cydru po Wieżą. Trochę wakacyjny tryb się włączył...

Wraz z piękną pogodą przyszły ogromne zanieczyszczenia do Paryża... 
Z powodu tej okropnej "mgły" zwanej zanieczyszczeniami, wczoraj wszystkie rowery, które można wypożyczać w Paryżu, były za darmo - żeby uniknąć jeżdżenia samochodem. Szkoda, że nikt nie wpadł na to, że jeżdżąc rowerem będziemy cały ten syf wdychać.
Dzisiaj z kolei, już wszystkie środki transportu w całej Ile-de-France są za darmo - to już lepsze rozwiązanie - mnie nie jara, bo i tam mam bilet miesięczny, ale pewnie znajdą się tacy, co do pracy wybiorą się metrem, a kilometrówkę i tak dostaną - sprytne. 
Poza tym, na dzisiaj zostały wprowadzone dodatkowe ograniczenia prędkości.
Autostrady, gdzie normalnie 130 - 110,
Drogi szybkiego ruchu, gdzie 110 - 90
Drogi krajowe, gdzie normalnie jest 90 -70.


Ostatnio byłam w Sécurité sociale. Czekam na moją "carte vitale". Okazało się, że w sumie, pomimo tego, że otworzyłam tam konto już daaaaawno temu NIE ISTNIEJĘ. Może i by mnie to nie zdziwiło, gdyby nie fakt, że... zwrócili mi pieniądze za koszty leczenia dentystycznego. Jak powiedzieliśmy to pani z okienka, skomentowała: "To jest ciekawe i zaskakujące". No cóż, ja kasy nie oddam ! :D


A teraz pytanie do wszystkich obecnych tutaj nauczycieli, ale i nie tylko...
Jak byście zareagowali, gdybyście usłyszeli, że uczeń o Was mówi:
"Ona mnie wkur..a...!" używając przy tym francuskiego, z nadzieją, że może tak górnolotne stwierdzenia są mi obce?


Miłego i słonecznego dnia Wam Wszystkim życzę ! ;-)

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anulka następnym razem powiedz: żebyś Ty wiedział ilu ludzi mnie wkurwia...

    OdpowiedzUsuń

Jeśli coś Ci się spodobało/poruszyło - wyraź swoją opinię - tu i teraz ;-)